15 Şubat 2013 Cuma

Grand Theft Auto 5 Oyun Detayları

Şimdiye kadar incelemesini yapan tüm oyun dergilerinden toplanan bilgilere göre...

• Harita, Red Dead Redemption’dan 3 kat büyük. Eğer denizleri de sayarsanız, bu sayı 5′e kadar çıkabiliyor.
• Keşfedilecek deniz altı (sualtı mağaraları da dahil) bulunuyor.
• Deniz altına dalgıç kıyafeti gibi ekipmanlarla dalabileceğiz.
• Taksi, ambulans, polis görevlerine benzer yan görevler geri dönüyor fakat önceki GTA’lardakine benzemeyecek zira üç ana karakterin kişiliklerine pek uymuyor. Fakat üç karakter de farklı ve ilginç işlere sahip olabilecek.
• Bu ilginç işlerden biri de Ermeni bir tefeci için çalışan Franklin olarak ufak tefecilik yaptığımız işler. Franklin, iş üstündeyken Michael’la tanışıyor ve kendisi için Michael iyi bir akıl hocası oluyor.
• Görevlerdeki amaç, önceki oyunlara göre artık daha çeşitli. Örneğin bir görevde IAA’den bir muhbiri kurtarıp FIB’ye teslim ediyoruz. Bu görev, karakter seçme özelliğimizi sınırlandırmıyor; istersek Trevor’ı helikopter pilotu olarak, istersek Michael’ı helikopterin içinde peşimizdeki elemanları temizleyen olarak, istersek de Franklin’i peşimizdeki elemanları temizlemek için bir binaya pusu kurmuş keskin nişancı olarak dilediğimiz zaman geçiş yaparak kontrol edebiliyoruz.
• Trevor; yetenekli bir helikopter pilotu, Franklin; yetenekli bir şoför ve keskin nişancı, Michael ise yetenekli ve disiplinli usta bir yönlendirici. Michael, baba kişiliğiyle Trevor ve Franklin’e yol gösterici bir akıl hocası olacak.
• Bu üç isim genellikle soygunlara yoğunlaşacak, ve hepsinin temel hedefi para, “eğlence” değil.
• Helikopter kontrolü geliştirilmiş.
• Dağcılık ipiyle iniş yapmada tam kontrole sahibiz.
• Karakter değiştirmeden de tek bir karakterle görev bitirebilirsiniz. Fakat tabii her karakterin kendine özgü bir becerisi olduğu için görevlerde karakter değiştirmek sizin yararınıza.
• Karakterlere geçiş hızlı.
• Soygunlar çeşitli olacak; sadece banka soygunlarıyla kısıtlı olmayacak.
• Michael artık eski günlerdeki kadar aksiyonun içinde olmadığı için biraz dertli.
• Oyunun ilk başından itibaren Michael’ın evinin garajında lüks bir spor araba mevcut. Böylece artık caddelerde çalmak için spor araba aramanıza gerek kalmayacak, oyunun ilk başından itibaren Michael’a özel olarak kullanabileceksiniz.
• Oyunun ilk başından itibaren Trevor’la birlikte birçok uçak, helikopter kullanabileceksiniz. Bu özellik Trevor’a özel olarak oyunun ilk başından itibaren açık olacak. Böylece artık uçak, helikopter kullanmak için görevleri bitirmenize veya oyunun bitmesini beklemenize gerek kalmayacak.
• Trevor; ortalığı yıkıp döken, katliam yapan, öldüren GTA oyuncularından esinlenildi. Yani Trevor bir nevi “katliamcı GTA’cılar”ın sesi olacak.
• Görevler, “büyük ve küçük olaylar, patlayıcı, yüzmeli, olağanüstü muhteşem, ailevi, saldırı, rehine kurtarma, hırsızlık ve soygun” gibi çeşitli olayların arasında geçecek.
• Siper alma özelliği büyük ölçüde geliştirilmiş ve siper almanın oynanışta önemi çok büyük.
• Hikâyede 6 adet büyük soygun var.
• Ekonomi hakkında Dan Houser, “Paranızı pahalı oyuncaklar gibi ilginç ve eğlenceli şeyler almak için harcayacaksınız. Hâlâ ekonomi üzerinde çalışıyoruz fakat bu özellik oyunda çok güçlü bir unsur olacak ve oyuncular para harcamak için para kazanmaya çok istekli olacak. ‘Ben tüm bunları para kazanmak için yapmıştım, ve şimdiyse bu paraları çılgınca şeylerde harcayacağım’ diyeceksiniz.” diyor.
• Bazı görevlerde arka planda heyecanlı müzikler çalıyor (L.A. Noire’ınki gibi).
• Single-player’da co-op yok fakat co-op modları multiplayer’da olacak.
• Multiplayer’da oyuncuları ekran başından kaldıramayacak bir dolu içerik olacak.
• Sigara içmek mümkün.
• Euphoria/RAGE motoru; GTA IV, Red Dead Redemption ve Max Payne 3′ten çok daha iyi bir şekilde geliştirilmiş. Rockstar bu motoru tüm potansiyeliyle birlikte yeniden getirdiği için bir öncekinden daha emin.
• Uzaklık mesafesi artırılmış.
• Animasyonlarda daha fazla ağız hareketi var, fakat oyun L.A. Noire’daki yüz tarama teknolojini kullanmıyor. Yüz animasyonları daha çok Max Payne 3′ünkine benziyor.
• Oyunun bir radyosunda Radar Love ve Give It to Me Baby şarkısı varmış.
• Gerçek hayattaki Salton Denizi’nin adı, oyunda Alamo Denizi adıyla karşımıza çıkacak. Göl çevresindeki çöllük alanın arkasındaysa Chiliad Dağı görülebiliyor.
• Üç ana karakter, radyal menüden seçiliyor; ve bu tek bir tuşla yapılıyor. Karakter seçme menüsü, tam olarak üç ana karakterin yüzünün yer aldığı bir dairesel menü.
• Görevler haricinde de karakterleri istediğimiz zaman değiştirebileceğimizi biliyoruz. Fakat herhangi bir karaktere geçiş yaptığınızda karakteri kontrol etmeye başlamadan önce karakterlerin yaşantısına kulak misafiri olabiliyorsunuz ve böylece onlar hakkında daha fazla bilgiye sahip oluyorsunuz.
• Karakter değiştirme senaryonun gidişatına göre zorunlu olarak otomatik de değişebiliyor.
• Köpekler olacak. Evcil veya etrafta başıboş gezen köpekler görebilmek mümkün.
• Vahşi doğa olacak. Vahşi köpekler gibi vahşi hayvanlar da mevcut.
• Çakal gibi başıboş gezen vahşi hayvanlar mevcut.
• Mini harita/radar, uçuşlarda ufuğu gösteriyor.
• Görevler sırasında karakter değiştirmek görevi daha çabuk bitirmenizde avantaj sağlıyor.
• Oyun, Red Dead Redemption’ın izini takip ediyor. (Eşsiz manzaralar, vahşi yaşam ve günlük rutin işlerini yapan NPC’ler vb.)
• Oyun; Hollywood, porno endüstrisi, marijuana uyuşturucu kaçakçılığı, göçmenlik, evsizlik, iflas etmiş hükümet gibi Los Angeles temalarını ele alıyor.
• BMX, birçok ufak güzelliklerle geri dönüyor.
• Spor salonu, kas yapma vb. yok fakat elbiseleri baştan aşağı özelleştirebileceğiz.
• Demodaki oyunun bir görevinin son bölümünde, oyuncu hangi karakteri kullanabileceğini seçebiliyor.
• Demoda oyunu inceleyen ekip, Franklin’i tuvalette kontrol etme imkânına sahip olmuş. Serbest dolaşımda karakterler arasında dilediğiniz zaman geçiş yaparken onları farklı durumlarda bulacaksınız.
• Oyunun sonunda, oyun boyunca seçtiğimiz seçeneklere ve verdiğimiz kararlara bağlı olarak birden fazla son var.
• Senaryoda uzun ve derin görevlere sahip 6 dönüm noktası var.
• Hikâyenin tek hedefi, çizgisel hikâye akışıyla büyük finale ulaşmak değil. Bazı görevler sizleri önemli dönüm noktalarının arasından geçirmeye hazırlanıyor.
• Red Dead Redemption’ın dünyasına benzer dinamik olaylar olacak. Örneğin: Para taşıyan zırhlı bir araç bir benzin istasyonunda duruyor. Bu sırada siz o aracı soyabilir veya onu ulaşacağı hedefe kadar takip edebilir, sonrasında da daha gösterişli ve daha kârlı bir soygun yapabilirsiniz.
• Üstü açılabilir arabalarda (spor arabalar dahil) otomatik/elektrikli üst tente olacak.
• Bazı özel korumalı alanlar haricinde oyunun tüm haritası başlangıçta açık olacak.
• Harita başlangıçtan itibaren keşfedilmeyi bekleyen şeylerle dolu.
• Bazı görevlere erişebilmek için belirli para miktarı kazanmak gerekecek.
• Oyunda, oyunun çıkışına kadar düzeltilmesi gereken bazı kare hızı ve aliasing sorunları var fakat sahnelerin zorluğunun ve genişliğinin aktarılışı mükemmel.
• Fizik motoru yeniden düzenlenmiş.
• Seslendirme sadece İngilizce olacak, fakat diğer ülkeler, bölgeler için altyazılar olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder