15 Şubat 2013 Cuma

GTA 5 :Röportaj ve Görseller

Rockstar Games'in Rockstar North şirketi geliştiricilerinden Leslie Benzies röportajından bilgiler:
 Oyunda, öncekilerden çok daha fazla özgür görevler mevcut. Görevlerde sadece sizden bir şey yapılması isteniyor ve siz de bu istenilen şeyi nasıl yapacağınıza kendiniz karar verebiliyorsunuz. Örneğin; o görevde hangi karaktere ihtiyaç var, hangi karakterin hangi malzemeye ihtiyacı var, seçim sizin elinizde.
 Oyundaki hayvanlar sadece süs değil. Bazı bölgeleri koruyan köpekler görebileceğiz ve eğer onların dikkatinizi çekerseniz başınıza belâ alabilirsiniz.
 Eğer oyunun başlarında üst sınıf araçlar edinmek istiyorsanız, bunu elde etmek için biraz uğraşmak zorundasınız. Örneğin, havaalanı güvenliği sizi içeriye sokmaya ve bir jet ele geçirmenize izin vermiyor. Size karşı ciddi bir şekilde itiraz edip karşı çıkacaklar.
 Silahlar, özgürlük ve saldırı arasında geliştirerek biraz daha farklılaştırıldı. Oyunculara artık istediği her silaha sahip olma imkânı veriliyor. Oyunun ilk başlarında daha az çatışma ve daha az doyuruculuk var. Fakat oyunda ilerledikçe, doyurucu mücadeler artacak.
 Rockstar, bir öncekinden daha çok arıtılmış ve geliştirilmiş olan multiplayer moduna çok büyük bir şekilde yoğunlaşıyor ve yakında daha fazla detayı bizlerle paylaşacaklar.


NOT: Resimlerin büyük halleri için üzerlerine tıklamanız yeterlidir...













Dan Houser röportajından bazı bilgiler:

 GTA V, hem Rockstar Games tarihinin hem de GTA serisinin gelmiş geçmiş en büyük oyunu olacak.
 Bazı görevlerde sadece iki ana karakter varken, bazılarındaysa tüm üç karakteri birden yönetebileceğiz.
 Multiplayer konusunda konuşmak için şu an biraz erken ancak Houser, GTA V’in multiplayer’ının bugüne kadar yapmış oldukları en iyi multiplayer modu olacağına inanıyor.
 GTA IV’teki oyunun hikâyesine etki eden önemli kararlar GTA V’te biraz farklı olacak. Görevlerde artık daha fazla seçeneğe sahibiz. Örneğin, GTA V’teki görevlerin çoğu banka soygunları gibi birçok soyguna odaklanıyor ve bu soygunlarda oyuncu soygunu tamamlamak için birçok seçeneğe sahip.
 Para, oyunun asıl odak noktası. Oyun boyunca kazanılan paralar, GTA IV’ün aksine oyun bittikten sonra bile birçok şey satın almada, yapmada işinize yarayacak.
 Oyunda Kinect veya PlayStation Move desteği olmayacak.
 GTA V’in gelecek nesil konsollar yerine neden şu anki nesil konsollarına çıktığını soranlara cevap olarak Houser, şu anki konsollarda herhangi bir kısıtlama olmadığını ve yeterince güce sahip olduklarını dile getiriyor.
 Oyunda GTA IV’teki gibi komedi şovlarının olup olmayacağı konusunda Houser henüz emin olmadıklarını söylüyor fakat ona benzer şovların olacağını belirtiyor. Bu şovlarda GTA IV’te olduğu gibi gerçek hayattaki ünlü isimleri görüp göremeyeceğimiz sorusuna ise, “Biz sadece ünlüleri, eğer onları kullanmak için bir sebebimiz varsa kullanıyoruz.” diyor. Peki bu ne anlama geliyor? Hollywood’un parodisi olan Vinewood’da gerçek hayattaki ünlü isimleri görme şansımız olabilir mi?
 Küçük kasabalar, köyler haritada işlevsiz boş bir yer olarak kalmayacak; keşfedilmeyi ve vakit geçirmeyi bekleyen birçok yer olacak.
 GTA IV’ten bazı tanıdık yüzlerin geri döneceğini biliyoruz, fakat Packie bunlardan biri değil. Bazıları GTA V’te konuk olarak yer alır veya almaz, Houser her zamanki gibi kesin konuşmuyor fakat oyunda oyuncuların bulacağı bazı ufak inceliklerin, ufak easter egg’lerin olacağını belirtiyor.
 Dan Houser, GTA serisinin her oyunda farklı ana karakter özelliğini koruyacağını söylüyor. Seri, yıllar önceden bu yana Claude, Tommy Vercetti gibi hâlâ aynı karakterlere sahip olsaydı inanılmaz derecede sıkıcı bir hale gelebilirdi diyerek altını çiziyor.
 Üç ana karakter özelliği ileriki oyunlarda da devam edilir veya etmeyebilir, daha fazla veya daha az karakterler de olabilir. Houser emin konuşmak istemiyor ancak yeniden tek ana karakter özelliği için bir açık kapı bırakıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder